Sinu ostukorvis ei ole tooteid

Proovi

10 põhjust, miks peaksid sööma rohkem marju

 

Igal pool on marjad. Ja see pole mingi ime! Tegelikult on isegi raske ette kujutada päeva ilma midagi magusat, hapukat ja loomulikult marjast söömata-joomata.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                              

Mis aga muudab need väikesed pärlid nii väärtuslikuks? Loe edasi, sest käes on aeg saada nende väikeste tegelastega lähemalt tuttavaks.

10 põhjust, miks peaksid sööma rohkem marju

  • Need on väikesed toitainete jõujaamad! Marjad on ühed toitainerikkamaid vilju üldse. Täis kiudaineid, vitamiine, mineraale ja rohkesti fütokemikaale (polüfenoole, flavonoide jne) – on tõestatud, et marjadel on arvukalt südame-veresoonkonnale kasulikke, põletikuvastaseid ja vähivastaseid omadusi. Värskeid marju pole saada? Kui marjad külmutatakse kohe pärast korjamist, mil nende toitainesisaldus on kõige suurem, säilivad kasulikud ained väga hästi.
  • Marjad on suurepärane valik, kui pead jälgima oma veresuhkru taset. Nende glükeemiline indeks on väike ja nad sisaldavad vähem suhkrut kui teised võrreldava magususega puuviljad
  • Marjad on südamesõbraliku toitumiskava oluline element. Harvardi rahvatervise kooli (Harvard School of Public Health (HSPH)) teadlaste läbi viidud uuringus leiti, et naised, kes söövad nädalas kolm või enam portsjonit mustikaid ja maasikaid, võivad vähendada oma südameinfarkti riski, mis on naiste sagedasim surmapõhjus.
  • Marjad, eriti mustikad, sisaldavad rohkesti antotsüaniini, antioksüdandist fütokemikaali, mis annab mustikatele nende tumesinise värvuse. Nende vabade radikaalide sidumise võime aitab sul hoida oma välimuse noore ja kaunina.
  • Marjad, mis sisaldavad palju kiudaineid ja vähe kaloreid, aitavad kindlasti kustutada magusaisu, tegemata kahju vöökohale.
  • Uuring näitab, et marjad aitavad ka aju ärksana hoida. Ajakirjas The Annals of Neurology avaldatud uuringus leiti, et selle põhjuseks on marjades sisalduvad antotsüaniinid ja polüfenoolid, millel on toime kognitiivse võimekuse vähenemise ja Alzheimeri haiguse vastu.
  • Maasikat süües sööd sa tegelikult rohkem puuvilju, kui arvatagi oskad. Iga seeme, mida maasika pinnal näed, ei olegi üldse seeme, seda nimetatakse hoopis seemniseks ja see on eraldi vili, mille sees on seemned. Osta kindlasti mahevilju. Keskkonna töörühma (EWG) kuraditosina nimekirjas märgitakse, et need sisaldavad suurel hulgal pestitsiidide jääke.
  • Suvi on marjahooaeg ja marjad on oma värskuse tipul. Elame ajal, mil aasta ringi on vaevata kättesaadav kõik, mida aga soovime. Hooajaliste saaduste söömine tagab siiski, et nende toiteväärtus ja kasulikkus on kõige suuremad. Mõtle marjadele suvel ja kõrvitsale sügisel!
  • Marjad seisavad kauem värsked, kui hoiad neid külmikus ja pesed neid alles vahetult enne söömist. Niimoodi väldid marjade nätskeks muutumist ja hallitamist.
  • Pakendatud marjatoidud ei sisalda tegelikult jälgegi ehtsatest marjadest. Nn valemarjad on valmistatud maisisiirupist, suhkrust, tärklisest, rafineeritud õlidest ning kunstlikest lõhna- ja maitseainetest. Järgmine kord, kui sirutad käe marjamuffini valmissegu, suupistebatooni, rõngikute, viljahelveste või muude marjamaitseliste toidukaupade järele, uuri lähemalt koostisosade nimekirja, et näha, kas tegemist on ausa kaubaga, või söö selle asemel hoopis marju!