Sinu ostukorvis ei ole tooteid

Proovi

7 täiesti valet dieedimüüti, mida te kogu oma elu uskunud olete

Kui andsite aastavahetusel uueks aastaks lubadusi, kas nende hulka kuulus ka lubadus kaalu kaotada? Tõenäoliselt see nii oli, dieedipidamine on asi, mis kuulub alati meie kõigi lubaduste nimekirja, kuid enne, kui kaalualandamisega alustate, heitke pilk neile müütidele, mida arvatavasti kogu oma elu uskunud olete ‒ ja tuleb välja, et need on täiesti valed.

Müüt nr 1. Seller sisaldab negatiivseid kaloreid

See siiski ei ole nii. 100 g selleris on 15 kalorit, samas kui teie keha põletab selle seedimiseks sellest umbes 10%. Seega jääb veel alles 90%, mis teeb kokku umbes 13,5 kalorit. Ei ole küll palju, aga siiski ‒ kindlasti ei ole see negatiivne number.
Tegelikult ainus toit või jook, mis sisaldab negatiivseid kaIoreid ‒ see on külm vesi. Miks? Sest vesi on juba iseenesest täiesti kalorivaba ja teie keha põletab selle ülessoojendamiseks kaloreid, et see saaks organismis imenduda, niisiis saab selle lõplikku toimet kujutada negatiivse arvuna.

Müüt nr 2. Pärast 18.00 ei tohiks enam süüa

See, millal te sööte, ei ole üldse oluline, palju tähtsam on see, mida te sööte. Kui laual on tervislik, tasakaalustatud õhtusöök, ei kahjusta see mingil viisil teie dieedipidamist, kuid kui lubate endale suure võileiva ja mõnusalt rammusa magustoidu, ei ole see tõenäoliselt just väga hea valik ‒ kuigi selle tagajärg oleks ka siis sama, kui seda toitu päeva varasematel tundidel tarbite.
Ainus põhjus, miks õhtusöök vahele jätta, on see, ühe söögikorra menüüst kõrvaldamisel jätate ka teatud hulga kaloreid tarbimata, mis aitab kindlasti kaalunumbrit langetada. Teisest küljest on päeva peale võrdselt ära jaotatud väikesed tasakaalustatud eined üldjuhul palju parem ja tõhusam valik.

Müüt nr 3. Enne toidukorda jooge alati klaasitäis vett

See sõltub ‒ mõnede inimeste jaoks on see väga hea lahendus, kuna vesi täidab kõhtu ja seeläbi süüakse hiljem vähem, kuid üldiselt ei oma see nipp pikas plaanis väga olulist mõju. Kuid kui asendate veega oma tavapäraselt joodava karastusjoogi või mahla, võib see tõesti aidata, kuna selle abil vähendate oma päevas tarbitavate kalorite hulka.

Müüt nr 4. Kui soovite kaalu kaotada, tuleks süsivesikuid vältida

Niinimetatud ketogeenilised dieedid ehk ketodieedid, kus süsivesikuid ei tarbita ja süüakse suures koguses valke ja rasvu, näivad viimasel ajal üha enam populaarsust koguvat. Kuigi paljud väidavad, et selline dieet annab suurepäraseid tulemusi, ei pruugi see siiski kehale olla kõige tervislikum valik. Pikas plaanis võib ketodieet põhjustada kurikuulsat yo-yo-efekti ning samuti mõningaid tõsiseid meditsiinilisi kõrvalnähte, nagu peavalud,  sapipõiepõletik ja kõhukinnisus, mistõttu tuleks sellist dieeti proovida vaid arsti järelevalve all.

Müüt nr 5. Nätsu närimine võib aidata kaasa kiiremale kaalukaotusele

Paljud inimesed usuvad, et nätsu närimine aitab kaalu kaotada, kuna siis te ei näksi nii palju ‒ midagi on kogu aeg juba teil suus, seega ei ole vajadust pista sinna šokolaadi, kartulikrõpse või küpsiseid. Ja lisaks on enamik närimiskumme suhkruvabad, nii et see ei tohiks teie päevast kalorihulka mõjutada.
Kuigi selle taga peituv loogika ei ole täiesti vale, ei toeta tulemused tegelikult teooriat. Jah, mõnede uuringutega on tõestatud, et nätsu närimine aitab kaalukaotusele kaasa, samas ei ole teised uuringud mingit seost nende kahe asja vahel täheldanud. Mis veelgi hullem, ühes uuringus tuli välja, et kui nätsu närimine aitab vähendada tarbitavate kalorite hulka kõhnadel täiskasvanutel, võib see tegelikult samal ajal ülekaalus inimeste puhul kalorite hulka hoopis suurendada.

Müüt nr 6. Enne trenni nälgimine võib teil aidata rohkem kaloreid põletada

Paljud inimesed arvavad, et kui nad enne trenni ei söö, põletavad nad treeningu ajal rohkem kaloreid, kuid see ei pruugi alati tõsi olla. Jah, muidugi, tühja kõhuga sportides põletate kaloreid oma rasvavarude arvelt, kuid kui teil ei ole trenniks vajalikku energiat, ei ole ka treening vajalikul määral intensiivne, seega põletate vähem kaloreid. Milline on järeldus? Tõenäoliselt on parem enne jõusaali minekut süüa väike tervislik eine, kuna see parandab treeningu kvaliteeti ja selle tulemust.

Müüt nr 7. Roheline tee ja greip kiirendavad ainevahetust ja aitavad rasva põletada

Mõlemad neist on küll tänuväärsed toidu- ja joogivalikud, kuid siiski ei oma need võimet aidata kehal tavapärasest kiiremini kaalu kaotada. Mõlemad on tervisele väga kasulikud toiduained, aga ärge eeldage, et need teevad dieedipidamisel imet ‒ seda peate te ikkagi ise tegema!