Sinu ostukorvis ei ole tooteid

Proovi

Elavda oma menüüd sidrunite ja laimidega

Lisa julget sidrunit kõikidesse oma roogadesse! Sortsuke värsket sidruni- või laimimahla elavdab igat toitu ja lisab maitset veele või teele. Need kaks tsitrusvilja muudavad su lemmikretseptid veelgi särtsakamaks ja lisaks on nad ka tervisele uskumatult kasulikud.

Väike kogus laimi- või sidrunimahla muudab nii mõndagi. Just nendel tsitrusviljadel on antibiootiline mõju. Sidrun ja laim sisaldavad D-limoneeni, toitainet, millel on võimsad vähi- ja bakterivastased omadused. Näiteks Lääne-Aafrikas paljudes külades vähenes koolerajuhtumite arv peale seda, kui riisile hakatui lisama laimi. 

Sidrun ja laim sisaldavad limoniine või limonoide, mis aitavad uuringute kohaselt vähendada teatud vähiliikide, nagu naha-, kopsu- ja rinnavähi riski. Teadlased leiavad, et limoniinid võivad takistada vähirakkude levikut. Käimasolevast uuringust ilmneb, et tsitruselised võivad vähendada ka halva kolesterooli taset.

Lisaks immuunfunktsiooni parandamisele takistavad antioksüdandid, nt C-vitamiin, kolesterooli ladestumist arterite seintele, vähendades nii südamehaiguse väljaarenemise riski. Antioksüdandid seovad ja neutraliseerivad ka kahjulikke vabu radikaale, mis kahjustavad veresooni ja tekitavad põletikku. Seepärast aitab nt sidrunis ja laimis leiduv C-vitamiin leevendada reumatoidartriidi sümptomeid. Uuringud on näidanud, et inimestel, kes tarbisid vähem C-vitamiinirikkaid toiduaineid, oli vähemalt kolm korda suurem artriidirisk kui neil, kes tarbisid C-vitamiini sisaldavad toiduaineid rohkem.

Kui alustad päeva klaasi sidruniveega, äratad nii oma keha kui ka annad sellele tervisliku koguse antioksüdante, see aitab vähendada ka neeru- ja sapikivide teket. Nii sidrun kui ka laim tõstavad uriini pH-d, mis vähendab kaltsiumoksalaadist kivide tekke riski. Samuti aitavad tsitruselised reguleerida seedimist ja kaitsevad maksa tervist.

Õnneks sidurn ja laim lisaks oma headusele ka maitsevad hästi! Need tsutrusviljad tõesti suudavad toidule ja joogile särtsu lisada. Mõni tilk emba-kumba hoiab ka smuuti üleöö värske, nii et hommikul on see sama värvi nagu õhtul. Ja kõige parem on see, et sidruni ja laimi menüüsse lisamiseks on lugematuid võimalusi: võid valmistada vinegretti, pigistada värsket sidrunimahla grillitud mereandidele, lisada seda oma NutriBlasti toitvatele lemmiksmuutidele jne!