Sinu ostukorvis ei ole tooteid

Proovi

Goji marjad

Juba aastatuhandeid on teatud, kui uskumatult kasulikud on goji marjad tervisele.

 

Juba aastatuhandeid on teatud, kui uskumatult kasulikud on goji marjad tervisele. Neid on nimetatud juba 5000 aasta eest kirjutatud Hiina meditsiinitekstides. Goji marju on alati kiidetud nende soodsa mõju eest silmadele, maksale ja neerudele. Räägitakse ka, et neid süües saab juurde chi’d ehk elujõudu.

Ühes iidses meditsiiniteemalises teoses (475–221 e.m.a) kirjutas Shen Nung Ben Tsao, et on märganud goji marjadel mitmeid häid omadusi alates eluessentsi lisamisest kuni tähtsamate elundite tugevdamise ja taastamiseni. Ming dünastia (1368–1644) ajast pärinev arsti käsiraamat nn Ben Cao Gang Mu), kinnitab, et „hiina hundimarja ehk goji marja korrapärane võtmine võib aidata korrastada eluenergia voolu ja tugevdada kogu organismi, mis võib aidata kaasa pikaealisusele.

Uuemast ajast võiks näiteks tuua legendaarse Hiina taimetarga meister Li Qing Yueni, kes sõi iga päev goji marju ja elas väidetavalt 252-aastaseks (1678–1930). Li Qing Yuen on teadaolevalt kõige paremini tõestatud pikaealisuse näide.

Goji mari on oma tervisele kasuliku mõju poolest kuulus ka tänapäeval ja kaugel üle oma looduslike leiukohtade piiride. Need marjad on kõige terviklikuma loodusliku toitainete sisaldusega. Selles on leitud 18 erinevat aminohapet, sh kõik 8 toidust saadavat elutähtsat aminohapet, mida inimese organism ei suuda ise toota. Goji marjades on samuti kuni 21 mikroelementi, sealhulgas tsinki, rauda, vaske, kaltsiumit, germaaniumit, seleeni ja fosforit. Goji marjad on maailma kõigist toitainetest ja taimedest kõige rikkalikum karotenoidide allikas, selle portsjonis on rohkem beetakaroteeni kui porgandis. Goji marjades on ka 500 korda rohkem C-vitamiini kui apelsinis (kaaluprotsent) ja jäävad alla vaid maailma rikkaimale C-vitamiini allikale – kamu-kamu marjadele. Lisaks kõigile neile toitainetele sisaldavad goji marjad ka B1-, B2-, B6- ja E-vitamiini.

Kuidas goji marju süüa?

Goji marjad sobivad ideaalselt kehakaalu alandava ja toiduasendajana kasutatava Nutriblasti valmistamiseks. Kaheksandiku tassi goji marjade energiasisaldus on 112 kalorit, sealhulgas 4 grammi valke. See võib tunduda suur kogus, aga need marjad on väga praktilised, kui alustad iga päev Nutriblastide joomist ühe toidukorrana.

1/8 kuni 1/4 tassi goji marju teevad su Nutriblasti veidi suuremaks, kuid selles on su organismi energiavajaduseks piisavalt kaloreid.

Kuna goji marjad on väga hea valgu- ja lisakalorite allikas, sobivad need hästi trennijärgseks Nutriblastiks.

Goji marju on kõige lihtsam Nutriblastile lisada, kui leotad neid u 20 minutit enne töötlemist, et need pehmeks läheksid.

Goji marjad sobivad hästi kakaoga ja muude värskete marjadega.