Sinu ostukorvis ei ole tooteid

Proovi

Maka 7 peamist tervislikku omadust

Maka kasulikkust on juba ammust aega kõrgelt hinnatud ning viimasel ajal on see võitnud populaarsust kui toidulisand ja toitude koostisosa.

Maka on juur, mis kuulub rõika perekonda (nagu ka redised) ja kõige sagedamini on see müügil pulbrina. Kuna seda kasvatatakse Peruu mägedes, kutsutakse seda ka Peruu ženšenniks. Maka kasulikkust on juba ammust aega kõrgelt hinnatud ning viimasel ajal on see võitnud populaarsust kui toidulisand ja toitude koostisosa.

Maka ei põhjusta teadaolevalt raskeid kõrvalnähte, kuid nagu kõiki muid toidulisandeid, ei tohiks ka seda suurtes kogustes tarbida. Kui alles hakkad makat kasutama, oleks kõige mõistlikum alustada väiksema kogusega ja seda järk-järgult suurendada. Alustuseks piisab isegi poolest teelusikatäiest. Skaala teine ots on 1 teelusikatäis (pulbrit), mis on keskmine päevane kogus. Sageli soovitatakse süüa mõned päevad makat ja seejärel mõned päevad vahet pidada. Maka liigne tarbimine võib avaldada kahjulikku mõju ja hormoonid tasakaalust välja lüüa. Kui selline kõrvaltoime ilmneb, peaksid kogust vähendama või makast täielikult loobuma.

Maka sobib hästi NutriBlasti kokteilidesse ja teistesse toitudesse, nagu salatid, kuumutatud toidud ja mahlad. Ära lisa seda väga kuumale toidule, sest sel juhul kaotab see kõik oma kasulikud omadused. Alguses võib maka maitse tunduda pisut võõrik, kuid selle maitse muutub ära harjudes talutavamaks ja sõltub ka sellest, mille hulka seda segad. Selle lõhn ja maitse meenutavad linnast või röstitud kaera. Makapulber sobib kõige paremini kasutamiseks smuutides, pudingites, toormagustoitudes ja mahlades.

1. Vitamiinid Maka sisaldab rikkalikult B-rühma vitamiine, C- ja E-vitamiini. See annab ka palju kaltsiumit, tsinki, rauda, magneesiumit, fosforit ja aminohappeid.

2. Seksuaalfunktsioon Makat kasutatakse laialdaselt seksuaalfunktsiooni parandamiseks nii meestel kui ka naistel. See ergutab libiidot ja suurendab vastupidavust. Samal ajal tasakaalustab see hormoone ja suurendab viljakust.

3. Naiste tervis ja meeleolu Maka leevendab menstruatsiooni ja menopausi vaevusi. Maka leevendab krampe, kehalist valu, kuumahooge, ärevust, tuju kõikumisi ja depressiooni. Kui oled rase või toidad last rinnaga, ei tohiks sa makat kasutada.

4. Energia Maka kasutamise päevadel võib sinu energiatase tõusta. Samuti parandab see teadaolevalt võhma. Paljud sportlased kasutavad makat tipptulemsute saavutamiseks. Kui tunned, et oled pidevalt väsinud, proovi makat, et näha, kas see aitab. Juba väike kogus võib olla just see, mida energialaengu saamiseks vajad!

5. Üldine tervis Maka parandab mitmel moel ka üldist tervist. Maka annab rauda ja aitab taastada punaseid vereliblesid, mis omakorda aitab ennetada aneemiat ja südame-veresoonkonna haigusi. Maka hoiab luud ja hambad korras ja aitab ka haavadel kiiremini paraneda. Kui kasutad seda täienduseks heale treeningkavale, märkad lihasmassi suurenemist.

Ole aga ettevaatlik, kui põed hormoonidega seotu vähktõbe, muu hulgas näiteks munandi- või munasarjavähk. Kui sul on maksaprobleemid või kõrge vererõhk, peaksid enne maka kasutamist oma arstilt nõu küsima.

6. Nahk Paljud inimesed kasutavad makat nahaprobleemide korral, sest mõnel aitab see vabaneda aknest või vistrikest. Teine nahale kasulik omadus on see, et maka vähendab naha tundlikkust. Kuuma või külma ilmaga võib maka aidata nahal äärmuslike temperatuuridega toime tulla.

7. Meeleolu tasakaal Kui pead toime tulema ärevuse, depressiooni või tuju kõikumistega, võib maka aidata neid sümptome leevendada, kuigi selle kohta puuduvad teaduslikud tõendid. On teateid vaimse energia suurenemisest ja keskendumisvõime paranemisest.

Pane palun tähele, et muud kui toitumisalased kasulikud omadused, mida annavad vitamiinid ja mineraalid, põhinevad tõendamata teadetel, sest makat ei ole ametlikult uuritud.